Velg en side

Gjennom tidene har jeg skapt nye navn for et utall virksomheter. En av dem fikk navnet «Hangus» og kom til meg, via en venn, for å få hjelp med markedsføringen av «Haga Gard». Produktet er hjemmeavla kjøtt fra angus storfe som beiter på viking-historisk grunn langs Hafrsfjord.

Det ble tidlig klart at flere driver gårdsutsalg under navnet «Haga Gard», med fare for forveksling som følge. Det ville være vanskelig å hevde rettigheter i en strid, når så mange driver med navn som ligger tett på. Det kan også være greit å tenke på om familienavnet skal brukes i utviklingen av et nytt produkt. Det kan jo være at noen i fremtiden banker på og vil kjøpe – hva gjør du da?

Forslaget mitt ble å utvikle et unikt navn og starte prosessen med å bygge merkevaren først som sist. Kunden skjønte fort tegningen og valget av Hangus som merkenavn ble bestemt og behørig registrert. Idag er det attpåtil blitt en verdifull eiendel i seg selv.

Vi lagde særpreget logo/profil, skrev gjennomarbeidede tekster og fikk bygget en webside med en funksjonell løsning for bestilling. Toppen på kransekaken er «Gjevt frå Hafrsfjord», en slogan som skaper forventning om at noe godt er i vente. At det hele foregikk på nynorsk fikk meg til å tenke ekstra godt om Anne-Marie Bull Njå som på ungdomsskolen lærte meg den grunnleggende forståelsen for språkformen.

Sjekk ut www.hangus.no og la deg friste, men husk at det er mange om beinet når nytt slakt er underveis.

Kjenner du noen, eller trenger du navn, strategi eller en kreativ sparringspartner?

Ring meg på 932 11 822.

Haakon Ørland